×
MotherClub.cz

Pálivé jídlo a kojení. Jsou pikantní pokrmy pro dítě bezpečné?

Kojení a pálivé jídlo

Ačkoliv jste očekávala změnu chutí během těhotenství, náhlé návaly hladu vás mohou v období kojení překvapit. Přepadá vás touha vrhnout se na jídlo plné chilli? Víme, jaký vliv mají pálivé pokrmy na mateřské mléko.

Kojení a pálivé jídlo – je to bezpečné?

Pálivá a kořeněná jídla jsou během těhotenství i kojení zcela bezpečná, proto si je můžete bez obav vychutnávat. Výzkum naopak ukázal, že děti, které jsou během těhotenství a při kojení vystavené působení různých chutí, mohou být v období zavádění příkrmů otevřenější k začlenění nových chutí do vlastní stravy.

Studie z roku 2019 zjistila, že mnoho kojících žen zbytečně omezuje svou stravu kvůli dezinformacím o rizicích či nevýhodách pro jejich děti. To bohužel může způsobit nepřiměřený stres a zbytečně zkrátit dobu kojení. Pravdou je, že většina žen může bezpečně pokračovat v zajetém jídelníčku jako doposud, a to bez nežádoucích účinků na kojení a zdraví dítěte.

Co nejíst při kojení? Tipy na vhodné a nevhodné potraviny

Co ovlivňuje chuť mateřského mléka?

Na chuť mateřského mléka mohou mít vliv silné příchutě, jako je máta, vanilka nebo česnek. Přesto dětem ve většině případů tyto potraviny nevadí. Pikantní pokrmy se běžně konzumují po celém světě – indická kuchyně se neobejde bez kari a česneku, asijská kuchyně je zase plná zázvoru a chilli. U žen zvyklých na pikantní pokrmy pálivé jídlo kojení nevadí.

Pálivé jídlo a kojení – řiďte se vlastní intuicí

Pokud vás i přesto trápí, jak by mohlo zareagovat vaše miminko, řiďte se svou vlastní reakcí na kořeněná jídla. Jestliže jste zvyklá pikantní pokrmy konzumovat pravidelně bez jakýchkoliv potíží, užívejte si pálivé jídlo při kojení i nadále. Jestliže si připravujete vysoce kořeněná jídla jen občas a míváte potíže je dojíst, pak je dobré po kojení sledovat, jak reaguje na změněnou chuť mléka vaše miminko.

Pozor na nevolnost a pálení žáhy

V případě, že vás po určitých potravinách trápí pálení žáhy nebo žaludeční nevolnost, zvažte, zda vám toto jídlo stojí za nepohodlí. Potraviny, které během kojení jíte, by měly být především zdravé a pestré, a mělo by vám po nich být dobře.

Čemu byste se při kojení měla vyhýbat?

  • Rybám s vysokým obsahem rtuti
  • Přebytku kofeinu (více než 300 mg kofeinu denně, odpovídá 2 nebo 3 šálkům kávy)
  • Alkoholu
  • Bylinným doplňkům stravy (pokud vám je nedoporučí lékař)

Sledujte reakce miminka

Máte-li i přesto obavy o zdraví a pohodlí svého dítěte, zaznamenávejte si do sešitu vše, co za den sníte a pozorujte reakce miminka. Pokud si u něj všimnete varovných příznaků, jako je ekzém, krvavá stolice, zvracení, průjem, zácpa, kopřivka, sípání, abnormální nervozita nebo nadměrné nadýmání, je na čase zavolat pediatrovi. Může se jednat o potravinovou alergii, při které je důležité z matčina jídelníčku vyloučit rizikové potraviny.

Jak se Vám líbil tento článek?
Jak se Vám líbil tento článek?

Nejvíce vás zajímá:

Početí miminka:

Děti:

Zdraví:

Vaření pro děti:



Diskuse

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*