×
MotherClub.cz

Čtete dětem? Viktor Preiss ozvučil emotivní spot s názvem Co si odnesou do života naše děti?

Proč číst dětem knihy

Číst si spolu s dětmi anebo je nechat o samotě sledovat modré světlo digitálních zařízení? Umožnit jim rozvíjet fantazii a společně sdílet příběhy, nebo preferovat, aby celé hodiny hleděly bezmyšlenkovitě na obrazovku? Nový televizní spot neziskové organizace Celé Česko čte dětem připomíná, jak zásadní je společně strávený čas celé rodiny ve společnosti knihy a příběhů. 

Stejně jako v předchozích dvou spotech Celé Česko čte dětem promlouvá svým nezaměnitelným hlasem k divákům herec Viktor Preiss. Jeho věty „Co si odnesou do života, je na nás. Čtěme dětem dvacet minut každý den, nepostrádají jednoduchý, ale jasný apel. „Rád dělám smysluplné věci a toto je záležitost, která představuje problém. Problém dětského posluchače a dětí, které už dnes nenaslouchají, ale odezírají – z počítačů, mobilů a tak dále, a žijí si tak vlastní, izolovaný život. Za dvacet minut se dá proflákat významná část života, ale za stejnou dobu si můžete namalovat obrázek, vést zajímavý dialog nebo přečíst hezkou povídku,“ vysvětluje podporu čtení dětem Viktor Preiss.

Společným cílem organizace Celé Česko čte dětem a reklamní agentury Leemon Concept z Frýdku-Místku bylo upozornit na celospolečenskou problematiku prostřednictvím kontrastu dvou světů, dvou rodin a dvou chlapců. Jeden je barevný, originální a zábavný, a druhý prázdný a šedivý. Spot vyjadřuje poselství o tom, že nejsilnějším pojítkem rodiny jsou společné rituály. Předčítání je časoprostor štěstí.

„Sám mám děti ve věku, kdy používají elektroniku jako nejrychlejší a nejdostupnější zdroj zábavy. Čtení se odsouvá na druhou kolej“, říká ředitel reklamní agentury Leemon Concept David Novák a pokračuje: „V našem kreativním konceptu jsme se snažili o daleko silnější emocionální apel, než tomu bylo dosud. Ten vycházel z  přesvědčení, že je třeba pojmenovávat věci tak, jak jsou a nic nezkrášlovat. Tuto myšlenku chceme promítat v následujících měsících
i do komunikační strategie Celé Česko čte dětem. Pro spolupráci na TV spotu jsme si s Petrem Věckem vybrali Vláďu Skórku, který se postaral o režii a finální podobu spotu.“

Sám režisér se vyznává: „Bylo pro mě klíčové položit si otázku, co pro mě samotného znamenalo, že mi maminka v dětství před spaním četla. Odpověď je nasnadě. To, o čem mi četla, mě přímo inspirovalo k tvorbě nového spotu pro Celé Česko čte dětem. Který kluk by se nechtěl stát Reinholdem Messnerem, Jacquesem Cousteau, nebo hrdinou z románů J. M. Trosky? Horolezcem, profesionálním potápěčem, ani kosmonautem jsem se nakonec nestal, ale touha objevovat mi zůstala. Díky tobě mami, moc mi chybíš.“

Nový televizní spot organizace Celé Česko čte dětem, v pořadí třetí, byl natočen po šesti letech. První
s názvem Pohádky čekají, až je budete číst s námětem Červené Karkulky, vlka a myslivce čekajících nehybně v tichu jedné místnosti, vznikl v roce 2009. O tři roky později se ve stejném filmařském týmu zrodilo další video, ve kterém vystupuje chytrá holčička, která stříhá nůžkami pažitku  a diskutuje se svojí babičkou.

Čtete dětem? Viktor Preiss ozvučil emotivní spot s názvem Co si odnesou do života naše děti?
5 (100%) 3 hlas[ů]


Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*